TRADUCTOR

martes, 25 de agosto de 2015

UN DESIG

23

UN DESIG

Una calorosa tarda d'estiu, quan el crepuscle comença a flamejar sobre l'horitzó, asseguda a la terrassa cara al mar, Platja d'Aro comença a despertar-se cap a la festa estival.
Una nena anomenada Margarida em pregunta amb la seva veu infantil i plena d'innocència impacient.
"Digues-me un desig"
Un desig? -Li Pregunto sorpresa- doncs el meu únic desig és ¡Ser feliç!
-Em Mira amb aquests ulls plens de curiositat i segueix preguntant ...
És difícil ser feliç?
¡Per res, és el més fàcil del món.
I ... Per què només un desig?
Perquè dins porta tot el que necessito i el que vull.
¿I com saps que ets feliç?
La miro amb tendresa i amb diversió, la seva curiositat no té límits i la seva mirada em inunda de dolçor, Com explicar-li a una nena de dotze anys que és la felicitat?
-Mira, Seu al meu costat i costat de l'àvia Marieta. Veus la seva carona reposada i tranquil·la? sap que la cuidem i que la volem, està adormida gronxada en el suau aire de la tarda, asseguda a la seva cadira de rodes reposa tota una vida.
Aquesta cara assossegada i confiada em fa feliç.
Ah ... .¿Sí?
-Doncs Sí, saber que el final de la vida és asserenada i les meves mans poden donar-li tot l'afecte que mereix ... em fa feliç.
-Quan Desperti em mirarà amb ullets suplicants demanant els seus cigarrets i el seu berenar, miraré el seu cap platejad i la acaronaré amb delicadesa i seré feliç.
OH ... I ...?
-La Meva filla em truca per telèfon per saber de mi, m'explica milers de coses, està enamorada, que els núvols s'han pintat de rosa i balla amb les papallones.
-Això ... Em fa feliç.
-Em Compte que el seu treball és agradable i els seus amics divertits, el vestit nou que ha comprat de rebaixes i les sabates que li ha regalat una amiga li sentin molt bé. Que em troba a faltar i que m'estima.
-Això ... Em fa feliç.
Com sabré que sóc feliç? -pregunta.
-Quan et sentis al costat d'una nena preguntona i et diverteixi la seva inquietud, que la seva cara reflecteixi la innocència de la bondat, que les seves mans girin sense control en l'aire recollint cada mota d'informació, quan et miri i sàpigues que prefereix estar al costat de tu compartint tota la seva infància i el seu valuós temps, sabràs que ets feliç.
-Quan Miris d'enfront el sol i només vegis la seva llum i la seva calor que et dóna vida ... seràs feliç.
-Quan et inundi una il·lusió per petita que sigui, que vibris amb el so d'una melodia, quan et ries sota la pluja que refresca la teva pell ... seràs feliç.
¿De debò ... !?
-Seràs Feliç quan tan sols la teva mirada vegi les virtuts dels teus amics i sigui cec en els seus defectes.
-Quan Passis el dia buscant la part bona de les coses i oloris les flors encara que no estiguin ... llavors seràs feliç.
-Quan Cada matí en llevar-rebis el petó d'una mare, la calor d'una llar ple de fantasia i calor, la il·lusió de caminar de nou un dia més cap al carrer arbrada del teu poble i respiris sense pensar ... seràs feliç
-I Tu Ets feliç?
- OH si, i molt, perquè estic compartint amb una nena xafardera el seu somriure i la seva tarda d'estiu.
-Perquè Encara que els anys ens separin i potser la vida, sempre tindré en la meva memòria i en la meva retina el temps que m'has dedicat, la confiança que has dipositat, el teu xerrameca i els teus riures i tota una vida plena d'esperances que segur et faran feliç, pel que jo ... també seré feliç.

-El Veus ... és fàcil ser feliç.






2 comentarios:

  1. Molt bonic, la historia està feta d'una prosa delicada i sentida, de sensacions que produixen relaxació. A més, el que comtes té un significat molt positiu, la nena, ho comprendrà a mesura que vatja passant la seva vida, encara que semble que ho compren ja. Surt així l'ensenyament de les experiencies que portarà paulatinament a la pràctica. Tots tenim mestres al llarg de la vida.
    M'agradat molt.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  2. Moltes gràcies pels teus comentaris i per l'atenció que has tingut en llegir-me. Espero seguir agradant amb els meus petits relats. Una salutació molt cordial. Esther.

    ResponderEliminar